Czarnobyl - majówka

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Długi weekend majowy był już drugą okazją w tym roku na wyjazd do Zony. Po pierwszym z nich, kiedy to spędziliśmy aż siedem godzin na granicy podczas powrotu do Polski, mieliśmy pewne obawy o ilość autokarów na granicy podczas długiego weekendu. Mieliśmy jednak szczęście i nasze dwie majówkowe grupy przekroczyły granicę bez większych przeszkód.

Umożliwiło nam to rozszerzenie programu zwiedzania Kijowa. Poza standardowym zwiedzaniem Ławry Kijowskiej oraz Muzeum Historii Ukrainy w II Wojnie Światowej zabraliśmy grupę na przejażdżkę kijowskim funikularem. Popołudniowy spacer po mieście również poszerzyliśmy o wyjście na górę zamkową oraz spacer ulicą z niedawno powstałymi muralami. Kolejny dzień również obfitował w atrakcje, tym razem związane z Czarnobylską Strefą Wykluczenia. Nasi przewodnicy również zabrali nasze grupy w nadprogramowe miejsca. Mieliśmy okazję podziwiać widok z wieżowca a także nieco dokładniej eksplorować tereny Oka Moskwy, łącznie z tamtejszym centrum dowodzenia. Rozszerzony program zwiedzania oraz krótki czas oczekiwania na granicy w drodze powrotnej sprawił, że po raz kolejny przywieźliśmy z Ukrainy grupy zadowolonych turystów, którzy wycieczki do Czarnobyla nie zapomną przez długi czas.