Grupa Bis-Pol obserwuj

Bieszczady - Gdański Uniwersytet Medyczny

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

W drugiej połowie maja mieliśmy przyjemność zorganizować kolejny wyjazd dla Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Tym razem celem naszej tygodniowej wycieczki były Bieszczady oraz Lwów.

Był to tydzień pełen pięknych widoków i niezapomnianych wrażeń. Rozpoczęliśmy go od zwiedzania zamku w Krasiczynie, by przez najbliższe kilka dni spędzić w Polańczyku, będącym naszą bazą wypadową w Bieszczady. Program był bardzo aktywny. Jeździliśmy drezynami rowerowymi a także zdobyliśmy Połoninę Wetlińską, przy schodzeniu z której dopadła nas potężna burza, której chyba nie zapomnimy do końca życia. Pływaliśmy też po Solinie, spacerowaliśmy po Parku Miniatur Sakralnych w Myczkowcach czy zwiedzaliśmy cerkiew w Górzance. Kolejne dni spędziliśmy na poszukiwaniu polskości we Lwowie. Spacerowaliśmy ulicami miasta, wybraliśmy się na spektakl we lwowskiej operze, wieczorem odwiedziliśmy też Kryjówkę - jedną z najbardziej charakterystycznych lwowskich restauracji. Dodatkowo zwiedziliśmy zamki tzw. Złotej Podkowy w Olesku, Podhorcach i Złoczowie. Podczas powrotu do polski odwiedziliśmy jeszcze zamek w Sanoku, gdzie zachwycaliśmy się pokaźnym zbiorem ikon oraz dziełami Zdzisława Beksińskiego. To był intensywny, ale bardzo interesujący tydzień.